چرا جلوبندی ماشینم صدا میده ؟ رفع مشکب صدای جیر جیر از ماشین مربوط به کدام قطعات خودرو می باشد .
چرا کمک های ماشینم صدا میدهد . برای بررسی دلیل این مشکلات حتما این مطلب را بخوانید .

 

علل صدای جلوبندی

آیا وسیله نقلیه شما صدای جیر جیر آزاردهنده پایینی دارد؟ آنها می توانند به شدت آزاردهنده شوند، به خصوص زمانی که برای مدتی چنین بوده است. بدترین چیز این است که آنها در حال افزایش هستند. این یک علامت واضح است که باید به شاسی خود گریس اضافه کنید . اتصالات تعلیق و فرمان اگر به درستی روغن کاری نشده باشند، سریعتر فرسوده می شوند. این باعث می شود آنها شکسته شوند یا از کار بیفتند. بنابراین علاوه بر پر کردن مخزن فرمان با مایع گیربکس ، شما همچنین باید از بیرون سیستم ها نیز نگهداری کنید.

منتظر چه چیزی هستید تا کل شاسی را چرب کنید؟

روغن کاری شاسی گران نیست و پیچیدگی آن بسیار کمتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. البته، اگر این کار را با دقت انجام ندهیم، می تواند فاجعه آمیز باشد، نه دقیقاً برای ماشین ما، بلکه برای همه چیز اطراف آن. گریس شاسی قوام عسل مانندی دارد و از قضا، اگرچه برای روغن کاری است، اما احساس چسبندگی دارد.

امروزه وسایل نقلیه جدید دارای اجزایی هستند که مادام العمر “روغنکاری” می شوند، اما استفاده مداوم و هر چیزی که در زیر خودرو جمع می شود بسیار خورنده است. حتی در برخی موارد، روغن کاری را که از کارخانه به قطعات داده شده بود، خشک می کند. به همین دلیل است که تقریبا هر 2 سال یکبار این روغن اضافی را به آن بدهید.

روغن کاری شاسی

اولین چیزی که باید قبل از روغن کاری شاسی خود در نظر بگیرید، فضای کار و ابزار مورد نیاز شما است. شما به گریس خود نیاز دارید، یک پارچه، در این صورت تمیز یا کثیف بودن آن فرقی نمی کند. اگر روغن گیر دارید بسیار مفید است، در غیر این صورت یک برس کار بسیار خوبی را انجام می دهد.

 

در زیر یک کامیون یا ون ممکن است فضای کافی برای خزیدن و استفاده از گریس شاسی روی کل فرمان و سیستم تعلیق داشته باشید. با این حال، در یک ماشین ممکن است دشوارتر باشد و ممکن است لازم باشد آن را روی یک رمپ، برج یا جک بالا ببرید تا بتوانید به روشی راحت و مهمتر از آن سریع و تمیز گریس بزنید.

توصیه های کاربردی

مکان های توصیه شده برای استفاده از گریس شاسی  عبارتند از:

  • مفاصل گرد
  • پشت صحنه
  • کنده ها
  • چرخ پنجم
  • سایر قسمت هایی که در معرض تماس با آب هستند

مطمئن شوید که با استفاده از برس یا تفنگ ، قسمت را با گریس شاسی کاملاً بپوشانید. اگر به اشتباه سایر قطعات را با آن کثیف کردید، آنها را با پارچه تمیز کنید و سپس بررسی کنید که همه چیز به درستی اعمال شده است.

مکان های زیادی در وسیله نقلیه شما وجود دارد که دسترسی به آنها بسیار دشوار است، بنابراین گاهی اوقات دسترسی به آنها با گریس دشوار خواهد بود. این بستگی به عملکرد قطعات دارد که گریس به طور یکنواخت توزیع شده و از تمام اجزاء به طور کامل محافظت می کند. نگران نباشید، این به سرعت اتفاق می افتد.

اگر هنوز در شاسی من صدای جیر جیر وجود داشته باشد چی ؟

به یاد داشته باشید که در زیر هر وسیله نقلیه تعداد زیادی قطعه متحرک وجود دارد که دائماً در حال کار هستند. اگر هنوز صداهایی در فرمان و سیستم تعلیق خود می شنوید، می توانید محصول بیشتری اضافه کنید و باید بررسی کنید که آیا قطعات به اندازه کافی سایش نکرده اند تا نیاز به تعویض داشته باشند.

از دیگر محصولاتی که می‌توانید برای این نوع قطعات استفاده کنید، گریس‌های مولتی لیتیوم هستند که می‌توانند به روغن کاری قطعات نیز کمک کنند.