اندروید اتو ( به انگلیسی: Android Auto) نرم افزاری است که توسط گوگل طراحی شده است.

این نرم افزار برای افرادی که گوشی های اندرویدی دارند قابل استفاده است.

اندروید اتو در واقع یک میرورلینک هوشمند با امکانات بیشتر و بهینه شده است.

ولی گوشی موبایل شما از نرم افزار اندروید اتو پشتیبانی کند این امکان برای شما فراهم میگردد تا مانیتور خودرو و گوشی را بهم متصل کنید.

این اتصال چه امکاناتی را در اختیارمان میگذارد؟

اتصال گوشی موبایل و مانیتور خودرو از طریق اندروید اتو این امکان را فراهم میکند تا شما از برخی امکانات و نرم افزار ها را روی مانیتور مشاهده کنید.

بعنوان مثال نرم افزار های مسیریاب همچون گوگل مپ و ویز را روی مانیتور مشاهده خواهید کرد.

تماس هایی که به شما میشود را روی مانیتور مشاهده میکنید و بدون دخالت گوشی امکان کنترل آن از مانیتور وجود دارد.

با اندروید اتو در واقع گوشی شما تماما به مانیتور منتقل میشود و هرآنچه در گوشی وجود دارد در مانیتور مشاهده میکنید و از همان جا هم میتوانید کنترل کنید.

فرق اندروید اتو با میرورلینک چیست؟

در اندروید اتو صفحه گوشی خاموش میشود و در باتری شما صرفه جویی میشود، امکان کنترل نرم افزار ها بدون دست زدن به گوشی از طریق مانیتور مهیا میشود، فضای اندروید اتو کمی مشابه با اپل کارپلی است.

اما در میرور لینک صفحه گوشی باید دائما روشن باشد، امکان کنترل نرم افزار از مانیتور وجود ندارد و هر اقدامی که روی گوشی انجام دهید روی مانیتور مشاهده میکنید، ضمن اینکه در این نوع اتصال دیلی (تاخیر) وجود دارد و آپشن چندان کاربردی برای مانیتور های اندرویدی به حساب نمی آید.

در مانیتور های خودرو چیپست اپل کارپلی و اندروید اتو یکی است و اگر یکی از این آپشن ها داشته باشید آن یکی آپشن هم قطعا خواهید داشت.

این نکته را توجه کنید که برخی از گوشی های اندرویدی از اندروید اتو پشتیبانی نمیکند و این موضوع بستگی به نسخه اندروید گوشی دارد.

اتصال اندروید اتو بی سیم است یا با سیم؟

این موضوع بستگی به مانیتور خودرو دارد، اگر آپشن کارپلی یا اندروید اتوی مانیتور بی سیم باشد میتوانید گوشی خود را بصورت بی سیم با روشن نمودن بلوتوث وصل نمائید، اما اگر این آپشن برای مانیتور با سیم طراحی شده باشد باید حتما از طریق یک کابل گوشی را به usb مانیتور متصل نمائید.

اغلب خودروهای روز بازار از جمله خودروهای چینی از این آپشن پشتیبانی میکنند با این تفاوت که برخی از آنها با سیم هستند و برخی بدون سیم.