در اکثر خودروها، محور جلویی است که بیشترین وزن را تحمل می‌کند و قطعات اولیه در آن قدیمی می‌شوند، بنابراین بیشتر صدا در سیستم تعلیق جلو ظاهر می‌شود.

جلوی خودرو علاوه بر اینکه سنگین‌ترین است، پیچیده‌ترین سیستم تعلیق را نیز دارد، زیرا در جایی است که فرمان‌ها قرار دارند و علاوه بر حرکت عمودی، باید بچرخند . این بدان معنی است که به اتصالات و عناصر الاستیک بیشتری نیاز دارد که معمولاً بیشترین صداها را ایجاد می کنند.

اگرچه در اکثر مواقع منشاء صدا در سیستم تعلیق جلو معمولاً درپلوس ها ، کمک فنر ها ، میل طبق و بوش ها است ، اما گاهی اوقات یافتن منشاء صدا دشوار است و تنها پس از جداسازی کامل می توان علت آن را با قطعیت مشخص کرد.

اگر در بازرسی چشمی ببینیم که کمک فنرها روغن تراوش می کنند ، به احتمال زیاد منشاء صدا همین بوده و تعویض کمک فنر آن را حل می کند. ما همچنین باید وضعیت لاستیک های بلوک های خاموش ذوزنقه ها و میله های تثبیت کننده را بررسی کنیم. اگر ترک خورده باشند باید تعویض شوند.

تشخیص صدا در سیستم تعلیق جلو

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع صدای تعلیق جلو را که با آن مواجه می شوید تعیین کنید. یکی از متداول ترین آنها تختی است که هنگام حرکت یا نشستن به یاد یک تخت قدیمی است که معمولاً به دلیل سایش بلوک های سایلنت ، برخی از اجزای میله های تثبیت کننده که در چهار کمک فنر خودرو یافت می شود، ایجاد می شود. در واقع همان صدا را در سیستم تعلیق عقب نیز بر عهده دارند.

یکی دیگر از صداهای زیاد در کمک فنر عقب و جلو صدای فلزی است. معمولاً هنگام عبور از چاله یا سرعت گیر به گوش می رسد و یادآور ضربه شدید بین دو قطعه فلز است. طبیعی است که منشأ آن در بازی است که با گذشت زمان، لنگرها و نقاط اتحاد موجود بین عناصر مختلف و بالاتر از همه، بین مفاصل توپ تعلیق به دست آمده است . همچنین می تواند به دلیل بند انگشت فرمان یا میله های کمک فنر باشد. تشخیص آن اگر از پایین نباشد بسیار پیچیده است، بنابراین لازم است ماشین را به کارگاه ببرید و آن را روی آسانسور سوار کنید.

چرا هنگام شتاب گیری صدای موتور می آید؟

این که در هنگام شتاب گیری خودرو صدایی ایجاد می شود، به طور کلی چیزی نیست که حس خوبی به شما بدهد. در واقع، اینها معمولاً به صورت سوت هستند و همیشه نشان می دهند که چیزی اشتباه است. هنگامی که آنها در لحظه پا گذاشتن روی پدال گاز ظاهر می شوند، معمولاً نتیجه مشکل توربو هستند و معمولاً نشان می دهند که در سیستم سوپرشارژ نشتی وجود داشته است . راحت است که آن را در اسرع وقت به کارگاه ببرید، زیرا ممکن است به طور کامل شکسته شود و به انژکتورها، سیلندرها و غیره آسیب برساند.

اگر هنگام شتاب گیری و ترمز شدید از جلو صدای تپ می شنوید ، بیشتر اوقات به دلیل شکستگی یکی از پایه های موتور است. برای از بین بردن ارتعاشات موتور به طوری که به محفظه سرنشین منتقل نشود، موتورها بر روی تکیه گاه های الاستیک سوار می شوند. اگر یکی از کار بیفتد، موتور بیش از حد معمول به حرکت در می آید و ممکن است به سایر قسمت های پایه جلو برخورد کند، که باعث آن ضربه های تند در هنگام شتاب گیری و ترمز ناگهانی می شود.