فروشگاه اینترنتی مانیتوران
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

5 دلیل برای اینکه پژو 405 نحریم

چرا پژو 405 ارزش خرید ندارد ؟ چرا با وجود این که تولید آن متوقف شده است هنوز علاقه ی زیادی برای خرید این خودرو وجود دارد . آیا پژو 405 با قیمتی که دارد ارزش خرید دارد یا خیر ؟ پژو 405 از خودروهایی است می باشد که طراحی مختص پژو داشته است و همانند پرشیا طراحی تحریف شده در آن وجود ندارد . با ما همراه باشید تا 5 دلیل اصلی برای عدم خرید پژو 405 را به شما عنوان نماییم . 

تاریخچه پژو 405 خسته اما محبوب

چرا خسته ؟ بسیاری از طرفداران این خودرو خسته لابد الان جبه گرفته و می گویند که این خودرو اصلا هم خسته و قدیمی نیست .
در جواب باید گفت که این خودرو ورودش از سال 1372 به ایران می باشد و از همان سال ها در دو مدل دو تیپ GL و GLX با پیشرانه‌های
کاربراتوری 1.6 لیتری و 2.0 لیتری عرضه می‌شد اما در نهایت هر دو نسخه در سال 1381 جای خود را به پیشرانه 1.8 لیتری انژکتوری XU7
دادند. نسخه ی بی آپشن این خودرو در سال 1383 وارد بازار شد که همان نسخه ای است که در دست تاکسی ها و مردم معمولی قرار
گرفت که فاقد هر گونه امکانات و سپرهای دو رنگ بود . البته در سال 1388 مدل slx آن عرضه شد که کمی قابل تحمل تر بود و تنها نسخه ای از پژو 405 می باشد که قابل تحمل و منطقی می باشد .

5 دلیل برای این که پژو 405 نخریم 

1- اصطحلاک بالا 
2- مصرف سوخت بالا 
3- پیشرانه قدیمی 
4- امنیت در حد صفر 
5- قیمت بالا 

اصطحلاک بالا 

یکی از مهم ترین دلایلی که موجب می شود پژو 405 به یک خودروی از رده خارج تبدیل شود اصطحلاک بالای این خودرو می باشد .
بالابودن اصطحلاک موتور xu7 8 سوپاپ م باشد . جالب است که این موتور هنوز هم بر روی پژو پارس سال می باشد و در حال تولید
می باشد و ایرانخودرو نسخه ی پلاس این موتور که بهینه شده است و دارای قالپاق سوپاپ فلزی می باشد را در سال 1401 بر روی
پژو پارس سال قرار است که به تولید انبوه بر ساند .

1761 سی سی حجم موتور این موتور پر حاشیه می باشد و و قادر است 97 اسب بخار قدرت را در 6000 دور در دقیقه تولید نماید .
گشتاور تولید شده توسط این موتور 153 نیوتون بر متر در  3500 دور در دقیقه می باشد . همه چیز در این موتور قدیمی می باشد و
بالا بودن اصطحلاک آن هم امری طبیعی می باشد . هم چنین این موتور در دمای بالا عملکرد خوبی را از خود به جا میگذارد و با توجه
به بالا بودن دما در فصل های گرم سال طبیعی است که به مشکل بخورد . این موتور ذاتا گرم بوده به دلیل این که مهندسان فرانسوی
این موتور را طراحی کرده اند و با توجه به سرد بودن این کشور این موتور بهینه شده برای فرانسه آن هم در آن زمان می باشد و هیچ
دفاعی نمی توان از آن کرد و تنها چیزی که می توان به این موتور یا بهتر است بگوییم تنها مزیتی که این موتور دارد قدرت بالای آن در
دور است و به علت حجم موتور بالا نسبت به وزن این خودرو کم نمیاورد و در مسافرت های طولانی روی شما را سفید می کند و بالعکس
در شهر های گرم و پرترافیم رو سیاه !

 

مصرف سوخت بالا 

از دیگر معایبی که این خودرو را غیر قابل تحمل می کند مصرف سوخت بالای این موتور می باشد . مصرف سوخت بالای این موتور موجب
کلافه شدن شما می شود و شما را از این ماشین سیر می کند . البته که مصرف سوخت این خودرو با خودروی پارس یکی می باشد و
این مشکل در نسخه ی سال پارس نیز وجود دارد . مصرف سوخت تر کیبی برای این خودرو چیزی حدود 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر
می باشد و در ترافیک بنابر گزارشاتی که رانندگان این خودرو به ما دادند به 15 لیتر هم با کولر روشن می رسد . این یعنی هم زمان
با نشستن در این خودرو علاوه بر کارت سوخت خود مجبور می شوید که بارها باک خود را پر کنید و پایین بودن استاندارد آلایندگی آن
عیبی بزرگ برای این خودرو محسوب می شود .

پیشرانه قدیمی

پیشرانه قدیمی یا بهتر است بگوییم همه چیز قدیمی ! این خودرو در نسخه های اولیه خود کیفیت بالاتری نسبت به خودروهای امروزی
تغییر داده شده توسط ایرانخودو می باشد . در .اقع خشک بودن متریال داخلی و داشبورد قدیمی بودن و کم بودن امکانات در برابر قیمت
برای این خودرو از معایب آن می باشد .

امنیت 

از امنیت پایین این خودرو هم که به لطف تصادفاتی که انجام شده تمامی هم وطنان ما با خبر اند و می دانند که با یک تصادف ساده حتی
این خودرو به راحتی به دلیل ضعیف بودن شاسی آن آسیب دیده و گلگیرها و ستون ها و هم چنین شاسی های ماشین بسیار سریع متحمل آسیب می شوند . برای این خودرودو ایربگ تهیه شده است اما طراحی قدیمی این خودرو و هم چنین بی تدبیری در طراحی
از معایب دیگر این خودرو می باشد باعث می شود که این خودرو راب ه هیچ وجه خریداری ننمایید .

قیمت بالا 

از دیگر معایبی که برا این خودرو می توانیم مثال بزنیم باید به قیمت آن در مقایسه با رقبا اشاره کرد . قیمتی حدود 250 ملیون برای یک خودرویی که 30 سال از طراحی آن می گذرد . با قیمت این خودرو می توانید رانا ، 206 ، پژو پارس ، سمند ، کوییک اتوماتیک ، و بسیاری
از خودرو های دیگر را با امکاناتی به روز تر و هم چننی طراحی منحصر به فرد تر بخرید و از سواری بی در دسر تری برخوردار شوید .

 

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*