چراغ اخطار (نشانگر) فرمان برق به شما اطلاع می دهد که در فرمان برقی مشکلی وجود دارد و تا زمان تعمیر خاموش می شود.

هر کسی که تا به حال ماشینی را بدون فرمان برقی رانندگی کرده است می داند که این می تواند یک تمرین فیزیکی واقعی باشد. برای سهولت رانندگی، سازندگان خودرو چندین دهه است که فرمان برقی را توسعه داده اند.

سیستم فرمان برقی تجهیزات اصلی از یک پمپ هیدرولیک برای انتقال مایع به داخل محفظه های سیستم فرمان شما استفاده می کند. هنگامی که فرمان را با موتور روشن روشن می کنید، پمپ یکی از محفظه ها را پر می کند تا به شما کمک کند چرخ ها را بچرخانید.

برای خرید محصول غربیلک فرمان کوییک کلیک کنید

سیستم فرمان برقی آپشنی من هزینه و راحت در خودروها

فرمان برقی نیازی به مایع ندارد و به طور کلی کم صداتر است. بنابراین، تولید کنندگان خودروهای بیشتری از آنها استفاده می کنند. یک چراغ اخطار روی داشبورد به شما امکان می دهد از تشخیص خطای فرمان برقی مطلع شوید.

این چراغ هشدار معمولاً به شکل فرمان است که گاهی اوقات علامت تعجب دارد. در خودروهای دارای فرمان برقی، چراغ هشدار ممکن است علائم EPS را نشان دهد. در هر صورت، چراغ هشدار قرمز یا زرد روشن می شود.

فرمان برقی: یکی از دلایل رایج روشن شدن چراغ هشدار، کمبود مایع فرمان است. با مشاهده این نور باید خودرو را متوقف کنید و سطح مایع را فورا بررسی کنید. نوع صحیح مایع را پر کنید و چراغ هشدار باید خاموش شود

به یاد داشته باشید که سطح پایین مایع به این معنی است که نشتی وجود دارد که باید در اسرع وقت رفع شود. افزودن مایع تنها یک راه حل موقت است تا زمانی که دیگر نشتی وجود نداشته باشد.

اگر مشکل سطح مایع نیست، باید توسط تکنسین خبره مشکل را بیشتر تشخیص دهید و احتمالاً تعمیرات لازم است.

اگر چراغ هشدار روشن باشد، در حین رانندگی هیچ کمکی نخواهید داشت. هنوز هم می توانید رانندگی کنید، اما استفاده از فرمان دشوار خواهد بود، بنابراین باید در هنگام رانندگی بسیار مراقب باشید.

فرمان برقی. هنگامی که به سطح مایع می رسد، چراغ نشانگر روشن نمی شود زیرا هیچ مایعی استفاده نمی شود. در واقع، گاهی اوقات به سادگی راه اندازی مجدد موتور می تواند چراغ هشدار را خاموش کند.

مانند کامپیوتر خانگی شما، خطاهای کوچک می تواند کامپیوتر شما را به این باور برساند که یک مشکل واقعی در سیستم فرمان برقی وجود دارد.

تنظیم مجدد سریع و کامپیوتر به خوبی کار می کند. اگر این چراغ هشدار پس از راه اندازی مجدد خاموش نشود، مشکل نیاز به تشخیص بیشتر دارد. مانند هیدرولیک، کمک برقی موقتاً غیرفعال می شود و تا زمانی که چراغ نشانگر روشن است، فرمان کند می شود.

آیا رانندگی با چراغ چک کار درستی است ؟

نه. بدون فرمان برقی، مانور خودرو بسیار دشوار است. هنگام رانندگی باید بسیار مراقب باشید، بنابراین اگر می توانید از وسیله نقلیه خودداری کنید، بهتر است به هیچ وجه از وسیله نقلیه استفاده نکنید. در غیر این صورت، عدم کمک فرمان می تواند منجر به تصادف شود.

تعویض منظم مایع فرمان برقی به حفظ عملکرد صحیح فرمان کمک می کند.