در این مطلب می پردازیم ، به یکی  از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم و هنگام بازگشت از سفر و یا تفریح خودرو شما کثیف شده و چه راه حلی برای نترکیدن چرم داخل ماشین وجود دارد . 

1. جارو کشیدن داخل خودرو 

چرم داخل خودرو کثیفی را از مواد غذایی، لباس یا وسایل خانه می گیرد، بنابراین جاروبرقی داخل خودرو یک روش استاندارد است.هنگام استفاده از جاروبرقی (ترجیحاً جاروبرقی قابل حمل) برای بیرون راندن کثیفی، تکه‌های غذا، زباله‌ها و تمام آثار کثیفی از داخل خودرو، عجله نکنید تا به قسمت چرمی بعدی بروید. همچنین، شکاف‌ها را در امتداد صندلی‌ها و درزها هدف قرار دهید، زیرا بیشتر مستعد نگهداری ذرات کثیفی دور از دید هستند.

2. از پاک کننده چرم استفاده کنید 

پس از جاروبرقی داخل خودرو، مقدار متوسطی از پاک کننده چرم را بمالید. بررسی اطلاعات محصول پاک کننده چرم برای تأیید اینکه فاقد مواد شیمیایی و شوینده های قوی، ضروری است.

3. سطح چرمی را از رطوبت اضافی خشک کنید

پس از استفاده از پاک کننده، مرحله بعدی حذف هر گونه رطوبت اضافی از سطح داخلی است. برای انجام این کار، یک حوله تمیز را محکم روی قسمت داخلی فشار دهید تا رطوبت باقیمانده جذب شود. می‌توانید چرم را بگذارید تا خودش در هوا خشک شودو رطوبت خود را از دست دهد.

4. از نرم کننده استفاده کنید

در حالی که چرم به خوبی خشک شده است، نرم کننده را روی سطح آن بمالید. با استفاده از یک حوله/پارچه نرم و تمیز یا هر ماده اعمال کننده دیگر، مقدار متوسطی از نرم کننده را با حرکات دایره ای ملایم روی سطح بمالید.

 

 پس از سپری شدن این زمان، با یک دستمال تمیز محل مورد نظر را پاک کنید تا سطح تمیز صاف و صیقلی را به مکان مورد نظر ببخشید.

برای دستیابی به این کار می توانید از یک برس موی نرم نیز استفاده کنید. این عمل نه تنها به براق شدن چرم شما کمک می کند، بلکه به اعمال بیشتر عامل آبرسانی و نرم کننده (نرم کننده) نرم کننده روی سطح چرم نیز کمک می کند.

استفاده از نرم کننده با مواد مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش از چرم در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند که باعث ترک خوردگی و سایش می شود.

5. تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید

توصیه ما همیشه این است که  که داخل خودروی خود را به طور منظم تمیز کنند تا آن را در شرایط خوب نگهداری کنند. در خانه، آن‌ها می‌خواهند فضای داخلی را جاروبرقی بکشند و با حوله‌ها تا حد امکان تمیز کنند، و همچنین چیزی اگر مثل سس یا شربت روی چرم یا پارچه صندلی ریخت تنمیز نمایید و بلافاصله لکه‌ها را پاک کنید. سطوح نیز باید به طور مرتب و معمولاً یک ماه در میان با نرم کننده تمیز شوند.

جوش شیرین برای تمیز کردن صندلی 

این پاک کننده برای از بین بردن لکه های روغن و چربی مفید است. روی محل کثیف بپاشید و با یک پارچه مرطوب آن را بمالید. بگذارید چند ساعت یا یک شب بماند. نوشابه روغن را جذب می کند. پودر را با یک پارچه نرم پاک کنید. برای از بین بردن بقایای آن با یک پارچه مرطوب دنبال کنید و با یک حوله خشک کنید.

هنگامی که صندلی‌هایتان تمیز شد، از یک نرم‌کننده چرمی حاوی کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از ترک خوردن و محو شدن آن‌ها جلوگیری کنید. نرم کننده همچنین چرم را در برابر لکه های آینده مقاوم می کند و درخشندگی خوبی به آن می بخشد. دانستن نحوه تمیز کردن چرم باعث افزایش طول عمر صندلی‌های ماشین شما می‌شود و ظاهر آن‌ها را نو نگه میدارد.