انتخاب مانیتور برای خودرو امروزه یک نیاز برای راننده و سرنشینان تلقی میشود.

اما امروز میخواهیم به انتخاب مانیتور برای دو خودروی ترند بازار یعنی کوئیک و ساینا بپردازیم.

البته این دو خودرو شامل انواع مختف آن از جمله سری اس و اتومات و… میشود.

برای این دو خودرو کلا سه سایز مانیتور وجود دارد : سایز7 اینچ ، سایز 11 اینچ، سایز 12.5 اینچ

اما سایز 9 اینچ چه میشود؟ سایز 9 اینچ همان سایز 11 اینچ است که برخی با این اسم میشناسند اما واقعیت این است که کلا یک پنل ساخته شده که مانیتور 9 اینچ درون آن قرار میگیرد و بعلت وجود حاشیه های زیاد دور پنل مانیتور کمی بزرگ تر به نظر میرسد به همین دلیل به 11 اینچ هم معروف است.

پس درگیر انتخاب بین 9 اینچ و 11 اینچ نباشید چون هر دو یکی هستند.

کدام سایز مناسب تر است؟

پنل مانیتور 7 اینچ را شرکت سایپا طراحی و تولید کرده و اصطلاح فابریک را یدک میکشد ( به غیر از پنل های چینی که جای رم کنار آن دارد). مانیتورهای مونتاژ شده در این پنل برای سایر خودرو ها مناسب نیست و فقط مختص همین خودرو خواهد بود.

پنل 11 اینچ هم کمی بزرگ تر و حجیم تر تولید شده ، در کنار ظاهر نه چندان جذاب اما مزیت جالبی دارد و آن هم این است که امکان انتخاب مانیتور های مختلف در برند ها و مشخصات فنی گوناگون وجود دارد و این مانیتور را میتوان برای یک خودروی دیگر استفاده کرد و فقط پنل مخصوص آن خودرو را خرید کنید.

پس با فروش کوییک یا ساینا امکان نصب مانیتور آن برای سایر خودروها وجود دارد.

اما سایز 12.5 اینچ که محصول خاص و منحصر به فرد و نوپایی است برای کوئیک و ساینا جالب به نظر میرسد، این محصول را در حال حاضر شرکت وینکا در چند مدل تولید کرده است که در سایت مانیتوران موجود است.

جمع بندی

در انتخاب مانیتور خودرو علاوه بر کیفیت و مشخصات فنی آن ابعاد و سایز نیز آیتم مهمی محسوب میشود، این آیتم کاملا سلیقه ای بوده و هر شخص متناسب با نیاز خود انتخاب میکند.

اما در بحث مشخصات فنی مانیتور، در برخی از سایز ها مثل سایز 7 اینچ قدرت انتخاب محدودی وجود دارد زیرا در این سایز مانیتور های مختلفی تولید نشده و یک سری محصولات فابریک شرکتی و یک سری مونتاژی که توسط مانیتوران عرضه میشود وجود دارد اما کیفیت آنها قابل قبول و چه بسا شکیل تر از سایزهای دیگر میباشد.

اما در سایز 11 اینچ تنوع بالایی در انتخاب مانیتور کوئیک و ساینا وجود دارد و از رنج قیمت پایین با کیفیت معمولی تا رنج قیمت بالا که محصولات وینکا را شامل میشود میتوان انتخاب نمود.

امروزه انتخاب یک مانیتور خوب همانند انتخاب یک گوشی موبایل مهم است چون غالبا مدت زمان زیادی را در خودرو سپری میکنیم و یک مانیتور خوب هم میتواند ابزار سرگرمی برای سرنشینان خودرو باشد و هم یک گجت کاربردی برای راننده.