حتما برایتان سوال پیش می آید که بعد از خرید مانیتور چگونه از آن نگهداری کنیم؟

این سوال بسیاری از مشتریان است و نگرانی از بابت خرابی های احتمالی و… وجود دارد و طبیعی است.

اما چکاری میتوان کرد تا مانیتور خودرو طول عمر بیشتری داشته باشد؟

اجتناب از اتصال فلش مموری حاوی فایل های متفرقه

یکی از متداول ترین مشکلاتی که برای مانیتور ها رخ میدهد باگ های نرم افزاری و اختلالاتی است که ناشی از اتصال فلش مموری های ویروسی و حتی مموری های حاوی فایل هایی با پسوند ناشناس است.

که درصورت بروز چنین مشکلاتی باید دستگاه ریست فکتوری شود و یا فلش نرم افزاری شود.

که فلش نرم افزاری توسط کاربر انجام نمیشود و باید به مراکز مرتبط با مانیتور خودرو مراجعه نماید.

باید سعی شود از فلش مموری های پاک و بدون ویروس استفاده کرد.

تا جای ممکن فقط موسیقی و ویدئو در فلش باشد و فایل هایی با سایر پسوندها، در فلش نباشد.

بهتر است محتویات فلش در حافظه داخلی دستگاه کپی شوند و فلش همواره درون دستگاه نباشد این نکته بسیار مهم است که فلش مدام Connect و Eject نشود.

از اتصال فلش های با ظرفیت بالا خودداری کنید و نهایتا فلش هایی تا ظرفیت 32 گیگ متصل کنید. البته این موضوع به میزان رم و پردازنده دستگاه ها بستگی دارد و نکته فوق برای دستگاه هایی با رم یک گیگ مناسب است.

جلوگیری از تابش نور خورشید بطور مستمر

بدیهی است که جلوگیری از تابش نور خورشید حین رانندگی امکان پذیر نیست و تابش های این چنینی آسیبی به دستگاه وارد نمیکند چون قطعا در چنین گرمایی یا کولر روشن است یا پنجره ها پایین، پس حین حرکت جای نگرانی زیادی نیست. اما در پارک کردن خودرو دقت کنید که حتما از آفتاب گیر برای شیشه جلو استفاده کنید چون آفتاب سوزان طی مدت زمان زیاد نه تنها به مانیتور خودرو آسیب میزند بلکه هر شی داخل خودرو را ممکن است خراب کند.

حتی یک گوشی موبایل طی ساعات طولانی مقابل نور مستقیم آفتاب ممکن است تغییر شکل بدهد.

پرهیز از نصب نرم افزارهای غیر اورجینال

هیچ محدودیتی برای نصب نرم افزار در مانیتور خودرو وجود ندارد اما مهم است این برنامه ها از کدام سایت ها و مراجع دانلود میشوند، بهتر است از سایت رسمی مخصوص دانلود نرم افزار استفاده کنید. سایت هایی نظیر گوگل پلی، بازار، مایکت.

رفع نوسانات برق خودرو

یکی از عواملی که باعث آسیب سخت افزاری به مانیتور خودرو میشود نوسانات برق است، گرچه تمامی مانیتور ها فیوز دارند اما به هرحال نوسانات برق گاهی فیوز را هم رد میکند.

حدالامکان از باتری به باتری پرهیز کنید و یا قبل از این کار برق مانیتور را قطع کنید. بروز نوسانات برق آسیب های مختلفی نظیر سوختن تاچ، سوختن انواع IC های مانیتور و… را به بار می آورد.