اگر در یک روز بارانی، یا به سادگی هنگامی که آن را فعال می کنید، برف پاک کن ها کار نمی کنند، ممکن است دلیل آن در نقاط مختلف سیستم باشد. چه موتور باشد، چه فیوز یا اهرم، اگر برف پاک کن های شما کار نمی کنند ، کاری طاقت فرسا است ، زیرا هرگز واقعاً در مورد اهمیت آن فکر نکردید تا زمانی که پاسخ ندهد.


برف پاک کن چیست

برف پاک کن یکی از اجزای حیاتی خودرو است زیرا اطمینان می دهد که بدون توجه به آب و هوای شما دید خوبی خواهید داشت.

برف پاک کن ها آن دسته از میله هایی هستند که در قسمت بیرونی خودرو ، روی شیشه های جلو و عقب قرار دارند که وظیفه آنها از بین بردن باران، برف، حشرات و خاک و هر عنصر دیگری است که مانع دید جاده می شود.

همراه داشتن تمام برف پاک کن های کاربردی برای رانندگی خودرو الزامی است، بنابراین اگر متوجه شوید که برف پاک کن های شیشه جلو شما کار نمی کند، نگران کننده است .

برف پاک کن چگونه کار می کند؟

برای دانستن دلایل کار نکردن برف پاک کن، ابتدا باید قطعات آن و نحوه عملکرد آن را بشناسید . به این ترتیب تشخیص اینکه مشکل از کجا نشأت می‌گیرد آسان‌تر می‌شود.

برف پاک کن ها از بازوهایی به نام تیغه تشکیل شده اند که دارای لبه لاستیکی هستند که به تیغه برف پاک کن یا تیغه برف پاک کن معروف است . این راکت ها به یک سیستم دنده کاهشی متصل می شوند که توسط یک کلید استارت فعال می شود . رایج ترین آنها این است که برف پاک کن های اتومبیل های فعلی دارای موتور الکترومکانیکی هستند.

اکثر برف پاک کن ها سرعت های نوسان متفاوتی را ارائه می دهند که به مدل خودرو بستگی دارد.

چرا برف پاک کن کار نمی کند؟

همانطور که اشاره کردیم این امکان وجود دارد که برف پاک کن ها به دلایل مختلف کار نکنند . همه آنها می توانند منشأ خود را در برخی از بخش های سیستم فعال کنند. اینها برخی از رایج ترین خرابی هایی است که می تواند منجر به کار نکردن برف پاک کن شیشه جلو شود:

  • خرابی فیوز . جعبه فیوز خودرو شامل فیوز برای هر یک از قطعات الکتریکی خودرو می باشد. برف پاک کن یکی از این سیستم های الکتریکی است و ممکن است فیوز منفجر شده باشد و باید آن را تعویض کنید. به صورت ساده در دفترچه راهنمای خودرو به دنبال فیوزی که وظیفه فعال کردن برف پاک کن ها را بر عهده دارد، آن را بردارید و تعویض کنید.
  • وضعیت بد  موتور . اگر هنگام تعویض فیوز، برف پاک‌کن‌های شیشه جلو باز هم کار نمی‌کنند، منشا دیگری خواهد بود. ممکن است موتور مسئول حرکت سیستم باشد. اگر گرفتگی دارد، بخشی از آن زنگ زده است یا به دلیل دیگری مانند محورها خراب شده است، باید آن را بررسی کنید و در صورت لزوم نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • اهرم را قطع کنید . شاید مشکل این باشد که اهرمی که با آن حالت های مختلف موجود برف پاک کن را فعال می کنیم، وضعیت خوبی ندارد. کابل های اتصال ممکن است شل شده باشند و برای عملکرد صحیح سیستم باید تعمیر شوند.