موتور احتراق داخلی خودروی شما گازهای اگزوز را به عنوان بخشی از عملیات عادی خود آزاد می کند. اگر این گازها در موتور باقی می رفتند، می توانست بسیار خطرناک باشد. با این حال، آن را به همان اندازه هشدار دهنده است که آن را می بیند چیزی غیر از گازهای بیرون آمدن از اگزوز، مانند آب است. برخی از علل نشت آب یا نشت چه هستند؟

در برخی موارد آب یک محصول کناری طبیعی عمل محسوب می شود. با این حال، زمان های دیگری هم وجود دارد که شما باید نشت مایع را جدی بگیرید و آن را بررسی کنید. بیایید نگاهی به علل احتمالی:

شایع ترین دلیل نشت آب از لوله اگزوز به سادگی می متراکم شدن طبیعی آب است. بو یا طعم آب در لوله اگزوز و اگر بویی یا طعم شیرین ندارد، احتمالا چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اگر بوی شیرین می دهد خنک کننده است.

این علل لیست سریع علل اصلی چکیدن آب به پایین لوله اگزوز است. بیایید نگاهی عمیق تر به شایع ترین علل بینذاریم:

محتواینمایش

آب در حال چکیدن از علل لوله اگزوز شماست

1. تراکم آب

دود اگزوز

واضح ترین دلیلی که خواهید دید آب از اگزوز بیرون می آید به خاطر چ تراکم است. این فرایند کاملاً طبیعی است و به دلایل مختلفی رخ می دهد.

در طی فرایند احتراق داخلی دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب تشکیل می شود. با خروج گازها از محفظه احتراق، گازها با مولکول های آب مخلوط می شوند. با سرد شدن موتور، تراکم آب اغلب قابل مشاهده می شود، به ویژه در لوله اگزوز.

اگر قطره های آب پس از چند دقیقه متوقف شوند، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. در غیر این صورت ممکن است مشکل بزرگتری روی دست هایتان داشته باشد.

2. تراکم مبدل کاتالیزوری

مبدل کاتالیزوری 1 E1609777534665

همانطور که با تراکم از موتور می آیند, شما همچنین ممکن است با بخار آب از مبدل کاتالیزوری برخورد. به یاد داشته باشید، گربه در حال تغییر ترکیب شیمیایی گازها است و به این ترتیب مولکول های آب بیشتری ایجاد می کند.

در تبدیل، بخار آب می تواند از طریق لوله اگزوز خارج شود. همانطور که با تراکم قبلی, این باید در چند دقیقه حل و فصل و به عنوان یک تابع طبیعی از سیستم اگزوز در نظر گرفته.

3. سر شکست واشر

واشر سر سیلندر بر روی موتور

در حالی که دلایل بالا برای زنگ خطر ایجاد نشده بود، یک شکست در واشر سر است. اگر آبی که از اگزوز شما بیرون می آید به دلیل وشر سر سیلندر شکسته باشد، مشکل جدی پیدا می کنید.

واشر سر سیلندر سوخته اغلب همراه با دود سفیدی است که از لوله اگزوز و قطره های آب می آید. شما همچنین ممکن است هوا در مخزن خنک کننده را ببینید و یا موتور خود را ممکن است شروع به گرم شدن بیش از حد. در هر صورت، شما می خواهید برای حل و فصل مسئله به سرعت قبل از شما نیاز به جایگزینی موتور کامل است.

مرتبط: 5 علائم واشر سر سیلندر سوخته

4. خنک کننده EGR معیوب

ایگر کولر فولکلوگن

برخی از موتورهای خودروی جدیدتر به ویژه موتورهای دیزلی از یک کولر EGR برای خنک کردن گازهای اگزوز قبل از ورود به مصرف استفاده می کنند. یخچال گازهای اگزوز را خنک می کند و این قسمت می تواند کرک شود. اگر کولر EGR ترک بخورد، می تواند باعث ورود خنک کننده به لوله اگزوز و قطره از لوله اگزوز شود.

اگر آب بیرون آمدن از لوله اگزوز بوی شیرین, آن را قطعا می تواند به دلیل کولر EGR شکسته اگر ماشین خود را با یکی مجهز شده است.

5. پیستون معیوب و یا حلقه

تابع حلقه پیستون

حلقه های پیستون فرسوده یا پیستون شبی تنها در صورتی باعث نشت آب از لوله اگزوز می شود که واشر سر سیلندر نیز شکسته شود یا در صورتی که در حال حاضر تراکم در اگزوز وجود داشته باشد. علاوه بر این، پیستون ها و حلقه های معیوب می توانند منجر به علائم دیگری شوند.

شما ممکن است متوجه اگزوز با دوده، بقایای روغنی از اگزوز، و یا دود آبی. در هر صورت، شما نمی خواهید به رانندگی با پیستون ها یا حلقه های معیوب ادامه خواهید داد.

هزینه تعمیر آب از اگزوز

اگر آب ناشی از تراکم طبیعی باشد، چیزی برای ترمیم وجود ندارد. با این حال، هم یک واشر سر سیلندر شکسته و هم پیستون ها یا حلقه های معیوب باید بلافاصله تعمیر شوند.

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر آسیب دیده در سال 1401 از یک ملیون پانصد هزار تومان به بالا می باشد .